אופניים חשמליים ביגפוט 

מה זה אופניים חשמליים ביגפוט ומה ההבדל בין צמיגי בלון לצמיגי מיני פאט

כאשר אנחנו מדברים על אופניים חשמליים ביגפוט אנחנו מתכוונים לאופניים עם צמיגים רחבים מעבר לסטנדרט. צמיגי ביגפוט (הנקראים גם צמיגי בלון) הם סוג של צמיגים רחבים יותר, בעלי נפח גדול יותר ובעלי לחץ אוויר נמוך יותר מצמיגי אופניים מסורתיים. הם נועדו לספק נסיעה נוחה יותר על ידי בלימת זעזועים והפחתת רעידות, מה שיכול להיות שימושי במיוחד ברכיבה לטווחים אורכים. לצמיגי בלון יש בדרך כלל קוטר של כ-26-29 אינץ’ ורוחב של כ-3-4 אינץ’.

מכיוון שצמיגי ביגפוט הם רחבים יותר הם מספקים נסיעה נוחה יותר מצמיגי אופניים מסורתיים. הם נחלקים לצמיגי פאט ומיני פאט. וישנם כמה הבדלים בין השניים.

סוגי צמיגי בלון של אופניים חשמליים ביגפוט

צמיגי פאט (4 אינצ’)

צמיגי פאט הם הסוג הרחב ביותר של צמיגי אופניים ויכולים לנוע ברוחב מ-3.8 אינץ’ ועד למעלה מ-5 אינץ’. הם מיועדים לשימושים מגוונים, כאשר לשטח הפנים הרחב שלהם יש מספר יתרונות. צמיגי פאט נמצאים בשימוש נפוץ גם באופניים חשמליים בשל יציבותם ונוחות הנסיעה.

צמיגי מיני פאט (3 אינצ’)

צמיגי מיני פאט, הידועים גם בשם צמיגי “פלוס סייז”, הם גרסה קטנה יותר של צמיגי פאט, ברוחב של כ-2.8 עד 3.25 אינץ’. הם מספקים הרבה מאותן יתרונות כמו צמיגי פאט, כמו שיפור יציבות ומשיכה, אבל הם מגוונים יותר וניתן להשתמש בהם למגוון רחב יותר של שימושים. צמיגי מיני פאט, הם גם קלים יותר מצמיגי פאט, מה שיכול להפוך אותם לבחירה טובה יותר עבור רוכבים המחפשים את היתרונות של צמיגים רחבים יותר ללא תוספת המשקל.

מהם היתרונות והחסרונות של אופניים חשמליים ביגפוט

בבואכם לרכוש אופניים חשמליים ביגפוט, עליכם לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל צמיג וכן את התאמתו לשימושים השונים שלכם

>> להרחבה בנושא בחירת גלגלים לאופניים חשמליים

יתרונות אופניים חשמליים ביגפוט

נוחות משופרת: צמיגי בלון מציעים עלייה משמעותית בנוחות לרוכב הודות לפרופיל הרחב יותר ולחץ האוויר הנמוך יותר. ריפוד מוגבר זה מאפשר לצמיג לספוג יותר את ההשפעה של מהמורות הכביש ואף בנסיעה בשטח, ומפחית את כמות הזעזועים המועברים לרוכב.

אחיזה מוגברת: הפרופיל הרחב יותר של צמיגי הבלון מגדיל את שטח המגע בין הצמיג לקרקע, מה שמשפר את האחיזה. אחיזה מוגברת זו מספקת נסיעה יציבה יותר ונוחה יתר.

התנגדות גלגול נמוכה יותר: בניגוד למה שניתן לשער, לצמיגי בלון התנגדות לגלגול נמוכה יותר מצמיגי אופניים מסורתיים. זאת בשל העובדה שלחץ האוויר הנמוך מאפשר לצמיג להתאים את עצמו לשטח, ומפחית את כמות האנרגיה הנדרשת לשמירה על מהירות.

סיכון מופחת לפנצ’רים: לצמיגי בלון יש דופן עבה יותר, מה שהופך אותם לעמידים יותר בפני פנצ’רים. העמידות הנוספת הזו הופכת אותם לבחירה אידיאלית עבור רוכבים שנתקלים לעתים קרובות בחפצים חדים או בשטח גס.

לסיכום, אופניים חשמליות צמיגים רחבים עם שיכוך מלא, אידיאליים לרוכבים שמעוניינים לטייל בשטח מאתגר, אך לא רוצים להתאמץ יותר מדי. יחד עם המנוע החשמלי המספק סיוע למאמץ הפדלים, הרוכבים יכולים ליהנות מכל העולמות, גם יציבות גבוהה יותר תוך העלאת הבטחון העצמי, גם התגברות על מכשולים וביצועים משופרים ואף מתן מענה גם לרוכבים מנוסים (לדוגמא ספורטאים), אשר מקבלים חווית רכיבה מועצמת.

חסרונות אופניים חשמליים ביגפוט

משקל מוגבר: צמיגי בלון הם בדרך כלל כבדים יותר מצמיגי אופניים מסורתיים. תוספת המשקל יכולה להשפיע על הטיפול באופניים, במיוחד במהירויות גבוהות יותר או בעליות תלולות.

יכולת תמרון מופחתת: בשל הפרופיל הרחב יותר, צמיגי בלון אינם ניתנים לתמרון כמו צמיגי אופניים מסורתיים. זה יכול להפוך את זה למאתגר יותר לנווט בפניות הדוקות או מעברים.

תאימות מוגבלת: צמיגי בלון אינם תואמים לכל מסגרות האופניים. הפרופיל הרחב יותר של הצמיג עלול לגרום לבעיות מרווח עם מסגרת האופניים או הבלמים, מה שמקשה או בלתי אפשרי להתקין אותם על אופניים מסוימים.

עלות גבוהה יותר: צמיגי בלון בדרך כלל יקרים יותר מצמיגי אופניים מסורתיים. עלות נוספת זו יכולה להוות מחסום עבור חלק מהרוכבים, במיוחד אלה עם תקציב.

למשתמשים באופניים חשמליים ובשירותי הרכבת במעבר בין ערים חשוב לדעת כי אופניים חשמליים ביגפוט בקוטר 4 אינצ’ ומעלה אינם ניתנים להעלאה לרכבת ולתחבורה ציבורית, כך שאם נתון זה חשוב, יש לקחת אותו בחשבון.

______

לסיכום, צמיגי בלון מספקים מגוון יתרונות וחסרונות לרוכב. בעוד שהם מציעים נוחות מוגברת, אחיזה והפחתת הסיכון לפאנצ’רים, הם מגיעים גם עם משקל מוגבר, יכולת תמרון מופחתת, תאימות מוגבלת ועלות גבוהה יותר. כאשר מחליטים אם להשתמש בצמיגי בלון או לא, על הרוכבים לשקול היטב את הצרכים וההעדפות האישיות שלהם וכמו כן לא חשוב פחות, לבחור במותג איכותי אשר מבטיח לא רק מוצר איכותי אלא גם שירות מקצועי.

חנויות משווקים מורשים של STARK

הקליקו עליי וצפו במגוון משווקים מורשים בפריסה ארצית, בחתך נקודות מכירה ונקודות שירות

שאלות נפוצות בנושא אופניים חשמליות לשטח