סוללות לאופניים חשמליים 

בחירת סוללות לאופניים חשמליים בהתאמה לצרכים

 
סוללות לאופניים חשמליים הן מהרכיבים המרכזיים והחשובים ביותר באופניים חשמליות ויש לתת על כך את הדגש, כאשר אתם מתכננים לרכוש או לשדרג סוללה לאופניים החשמליים שלכם, חשוב לבחון מותגים שונים ודגמים שונים בהתאמה לצרכי הרכיבה שלכם ולמפרט האופניים!
 

בין אתם לפני רכישה של מותג אופניים חשמליים או רוצים להחליף את הסוללה באופניים שלכם, יש מספר מונחים ונקודות למחשבה שעליכם לדעת ולקחת בחשבון בעת בחירת סוללה לאופניים חשמליות, מכיוון שהיא משפיעה רבות על הביצועים:

מתח: המתח של הסוללה קובע את הכוח שהיא יכולה לספק למנוע. מנועי אופניים חשמליים דורשים בדרך כלל מתח של 36V או 48V.

  • נמדד בוולט (V).
  • משפיע על עוצמת המנוע ועל הביצועים בעליות.
  • המתחים הנפוצים הם 36V ו-48V.
  • מתח גבוה יותר יאפשר נסיעה חזקה יותר בעליות, אך יקצר את טווח הנסיעה.

קיבולת (Ah): הקיבולת של סוללה, תגדיר את אורך החיים שלה בין טעינות. ככל שהקיבולת גבוהה יותר, כך טווח האופניים החשמליים יהיה ארוך יותר.

  • נמדדת באמפר-שעה (Ah).
  • קובעת כמה זמן הסוללה תחזיק מעמד בין טעינה לטעינה.
  • ככל שהקיבולת גבוהה יותר, תוכלו לרכב למרחקים ארוכים יותר.
  • טווח נסיעה טיפוסי נע בין 30 ל-100 ק”מ, תלוי בקיבולת הסוללה, תנאי השטח, משקל הרוכב וסגנון הרכיבה.

וואט-שעה (Wh): זוהי האנרגיה הכוללת המאוחסנת בסוללה ומחושבת על ידי הכפלת המתח בקיבולת. דירוג גבוה יותר של וואט-שעה פירושו יותר אנרגיה שנאגרת בסוללה, ולכן טווח ארוך יותר.

סוג הסוללה: ישנם מספר סוגים זמינים של סוללות לאופניים חשמליים, כולל חומצה עופרת, ניקל-קדמיום, ניקל-מתכת-הידריד וליתיום-יון. סוללות ליתיום-יון הן הבחירה הפופולרית ביותר מכיוון שהן בעלות אורך חיים ארוך ודורשות תחזוקה מועטה.

  • סוללות ליתיום-יון (Li-Ion) הן הנפוצות ביותר.
  • הן קלות משקל, בעלות צפיפות אנרגיה גבוהה ועמידות לאורך זמן.
  • קיימות גם סוללות ליתיום-פולימר (Li-Po), אך הן יקרות יותר ופחות נפוצות.
גודל ומשקל: קחו בחשבון את הגודל והמשקל של הסוללה כדי לוודא שהיא תתאים לאופניים החשמליים שלכם ולא תוסיף יותר מדי משקל נוסף.

תאימות: ודאו שהסוללה שתבחרו תואמת למנוע, הבקר ומערכת הטעינה של האופניים החשמליים שלכם.

מוניטין מותג: יש לשקול את המוניטין של יצרן הסוללות כדי להבטיח שאתם מקבל מוצר איכותי, בטוח ואמין, בחרו מותג בעל מוניטין וחפשו אישורים כגון CE, RoHS ו-FCC.

מעגל הגנה: מכיוון שסוללות שאינן איכותיות וטיפול לא נכון בסוללה עלולים לגרום לפיצוץ או התלקחות, בין אם כתוצאה מטעינת יתר או אחסון בטמפרטורות לא מתאימות, מעגל הגנה יעזור להגן על הסוללה והאופניים מפני טעינת יתר ופריקת יתר, מה שעלול לפגוע בסוללה ולקצר את חייה.

כדאי לקחת בחשבון את עלות הסוללה, כמו גם את מדיניות האחריות וההחזרה שלה, לפני ביצוע הרכישה. סוללה לאופניים חשמליים טובה, אמורה להחזיק מעמד למספר שנים ולספק ביצועים אמינים ולכן כדאי ומומלץ להשקיע במותג אופניים איכותי אשר יבטיח מוצרים בטוחים אשר ישמשו אתכם לאורך זמן.

טיפים לבחירת סוללות

רוצים לקבל ייעוץ מקצועי בנושא סוללות לאופניים חשמליות?

צרו קשר עם אחד מהמשווקים המורשים שלנו בפריסה ארצית לייעוץ בנושא אופניים חשמליות!

מה החשיבות של סוללה לאופניים חשמליות איכותית?

 

סוללה לאופניים חשמליות איכותית חיונית לביצועים ואריכות ימים של האופניים שלכם, אז מה התכונות של סוללה איכותית?

אספקת כוח יציבה: סוללה טובה תספק כוח יציב לאורך מחזורי הטעינה שלה, מה שאומר שהאופניים יתפקדו היטב ויהיו בעלי טווח ארוך יותר.

תוחלת חיים ארוכה: לסוללות איכותיות יש תוחלת חיים ארוכה יותר, מה שאומר שצריך להחליף אותן בתדירות נמוכה יותר ולחסוך כסף בטווח הארוך.

עמידה בטמפרטורות קיצוניות: סוללות איכותיות נועדו לעמוד בטמפרטורות קיצוניות, מה שאומר שהן יתפקדו היטב במזג אוויר חם או קר ויחזיקו מעמד זמן רב יותר.

בטיחות: סוללות איכותיות מתוכננות עם תכונות בטיחות כמו הגנה מפני טעינת יתר ופריקת יתר, המסייעת במניעת תאונות ומאריכה את חיי הסוללה.

אחריות: סוללות איכותיות מגובות לרוב באחריות, המציעה הגנה למקרה שהסוללה תקולה ו/או לא תפעל כמצופה.

תאימות: סוללות איכותיות יתאימו לבקר ולמטען של האופניים, יבטיחו שהן פועלות בצורה חלקה יחד, ומאריכות את חיי הסוללה.

לסיכום, סוללה איכותית היא מרכיב מכריע בדגמי האופניים החשמליים ומבטיחה אמינות, בטיחות ואריכות ימים. השקעה בסוללה טובה תספק חווית רכיבה טובה יותר ותחסוך כסף בטווח הארוך.

חשוב לציין שסוללה בקיבולת גבוהה יותר תשקול יותר ותעלה יותר. עליכם לשקול את התקציב ואת צרכי הרכיבה שלכם כדי למצוא את האיזון הנכון.

בהמשך לכל מה שהסברנו, חשוב ומומלץ לרכוש מותג אופניים חשמליים ידוע, מוכר ואיכותי, עובדה אשר תבטיח מוצר בטוח אשר ישמש אתכם נאמנה לאורך זמן.

יתרונות סוללה לאופניים חשמליים 48V

 

ההבדל בין סוללת 36V ל-48V לאופניים חשמליים טמון בכמות הכוח שהם יכולים לספק למנוע. באופן כללי, סוללת מתח גבוה יותר תספק יותר כוח למנוע, וכתוצאה מכך אופניים חשמליים חזקים ויעילים יותר.

סוללת 36V מספקת פחות כוח למנוע מאשר סוללה לאופניים חשמליים 48V, מה שהופך אותה למתאימה יותר לשימושים קלים ופחות תובעניים, כגון רכיבת פנאי או נסיעה למרחקים קצרים. מצד שני, סוללת 48V מספקת יותר כוח למנוע, מה שהופך אותה למתאימה יותר לשימושים כבדים יותר, כמו טיפוס על גבעות תלולות או נשיאת משאות כבדים.

הבדל נוסף בין סוללות 36V ו-48V הוא הטווח או המרחק שניתן לכסות בטעינה אחת. סוללת 48V מספקת בדרך כלל טווח ארוך יותר מאשר סוללת 36V, אך הדבר תלוי גם בגורמים אחרים כגון הקיבולת (Ah) של הסוללה ודרישות ההספק של המנוע והאביזרים.

חשוב גם לציין שהמתח של הסוללה חייב להתאים למתח המנוע והבקר באופניים החשמליים שלכם, לכן חשוב לבחור את הסוללה המתאימה להגדרה הספציפית שלכם.

>> מעוניינים לקבל סקירה על דגמי stark, פנו לאחד המשווקים המורשים הקרובים לביתכם.

שאלות נפוצות בנושא בטריה לאופניים חשמליים