רכישה נבונה של אופניים חשמליים 

תיירים המגיעים לראשונה לישראל ומסתובבים במרכזי הערים שלנו נפעמים מכמות כלי הרכב החשמליים הקיימים פה. 

בשנים האחרונות עלתה מכירת הכלים במאות אחוזים וניתן לראות עשרות ומאות רוכבי אופניים חשמליים על המדרכות והכבישים. המבחר בחנויות הוא בלתי נתפס וכולם רוצים את הכי גדול והכי חזק. 

האמת היא כי רכישה נבונה של אופניים חשמליים חייבת להיות בהתאמה לרוכב וזאת על מנת לשמור על בטחונו ולאפשר לו רכיבה מהנה ונעימה.

במאמר זה נציין מספר כללים אשר יעזרו לכם לבחור אופניים חשמליים בצורה נבונה ובהתאמה אישית לצרכים שלכם.

גודל ומשקל –  בדיוק כמו בבחירת אופניים ללא מנוע, לגודל וגובה הרוכב יש משמעות בבחירת האופניים. חשוב להתאים את גודל השלדה וגובה האופניים לגודל הרוכב ולמשקלו. רוכב מאסיבי ראוי שירכב על אופניים בעלות שלדה מחוזקת וגלגלים רחבים על מנת להחזיק את משקלו. אם תקפידו לרכוש את הכלי בחנות מקצועית תוכלו להיחשף למגוון של כלים ברמות שונות והצוות יוכל להתאים לכם אופנים למידתכם.

סוללה –  הסוללה היא האביזר החשוב ביותר ואולי היקר ביותר באופניים חשמליים. ככל שהסוללה גדולה יותר היא מספקת כוח גדול יותר למנוע ומאפשרת טווח נסיעה גדול יותר. 

כיום, כל הסוללות הן סוללות ליתיום נטענות בעלות מתח והספק משתנים (24V / 36V / 48V) ובהספק שנע בין 8 ל 25 אמפר לשעה. שאלו את המוכר מה טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה והורידו מדבריו בסביבות 10% עקב תנאים משתנים כמו רוח נגדית, עליות תלולות, דרך משובשת וכו’ …

שימו לב – החלפת סוללה זה סיפור יקר. לאחר הרכישה הקפידו על הוראות שמירת הסוללה והטעינו אותה במחזורים נכונים על פי הוראות היצרן.

פרקטיקת הקיפול – רוכב שרוצה להתנייד עם האופניים בתחבורה ציבורית כמו אוטובוסים ורכבות, או שעליו להרים אותם מספר קומות אל ביתו, עדיף לו שיבחר אופניים הבנויות לכך, כאלה העשויות מאלומיניום קל משקל וניתנים לקיפול ולאחסון מבלי לתפוס מקום. אמנם כל הכלים ניתנים לקיפול אך יש הבדלים בגודל ובמשקל ולא כל האופניים החשמליים עשויים מאלומיניום המאפשר שינוע פשוט.

נוחות ובלימת זעזועים

בלימת הזעזועים באופניים חשמליים מושפעת מגודל הגלגל ומהבולם המותקן באופניים. 

בד”כ גודל הגלגל עומד ביחס ישיר לשלדה אך בשנים האחרונות התחילו לייצר דגמים הנבדלים ביניהם רק בגודל/קוטר הצמיג המאפשר גם להגיע למהירות גדולה יותר בדיווש וגם בולם את מהמורות הדרך. 

בנוסף, בולם זעזועים איכותי (לדוגמא, הידראולי) המותקן באופניים הוא אומנם הוצאה יקרה יותר, אך הוא ישכך את המהמורות ויהפוך את הנסיעה לנוחה יותר.

מעוניינים להתייעץ בנושא רכישת אופניים חשמליות ותאימותן לצרכים שלכם, צרו עימנו קשר, או השאירו הודעה ! ונשמח לסייע לכם.

סעו בזהירות!